kesopanan dan kesusilaan

Ujian diri
Solat zohor di surau Taman  Gemilang, sesudah selesai solat, ada saudara jemaah daripada kalangan kami dan juga tidak aku kenali yang tidak memakai pelitup separuh muka serta tidak membawa sejadah. Disini aku diuji tentang kesopanan dan kesusilaan. Aku pandang kepada jemaah yang lain, yang  berusaha setiap hari menghidupkan surau ini dgn menghadirkan diri setiap waktu solat. Aku disajikan dengan suatu situasi yang tidak baik atau pikirkan negatif tentang susuk tubuh tadi.  Seandainya surau ini ditutup atau didenda kerana tidak mematuhi Sop yg telah ditetapkan. Lebih parah lagi seandainya saudara itu ada gejala virus. Maafkan aku saudara kerana berfikiran negatif terhadap kamu. Kita jaga kita... Hidup kita bahagia, bersama sama kita mencari redha Allah SWT. 

0 comments: